Kontrollera händelsefönstret!
Troliga orsaker:
Fel i behörighetsgruppens tidsschema.
Jämför behörighetsgruppens tidsschema med tiden då kortet inte fungerade (dvs tiden för felmeddelandet i händelsefönstret).
Se Skapa behörigheter eller Så här fungerar ett tidsschema.
Undercentralens konfigurering stämmer inte. Om undercentralen har exempelvis bytts ut, verkställ konfigureringen på nytt.
Jämför kortnumret på kortet med det som angetts i programmet.
Om kort-ID (kortnumret) har angetts felaktigt, ange rätt kort-ID och spara.
Om kort-ID i Enablastämmer överens med numret på kortet, kontrollera händelsefönstret igen. Har ett annat kortnummer rapporterats där? Är det en ny anläggning med Mifare-läsare? I så fall handlar det oftast om att kortnumret inte läsas korrekt av kortläsarna. Detta i sin tur beror troligtvis på en felaktigt konfigurerad Mifare-profil. Se Konfigurera Mifare-kortläsningen.
Troliga orsaker:
Aktuell kortläsare saknas på kortet. Kontrollera vilka enheter kortet kan användas i.
Undercentralens konfigurering stämmer inte. Om undercentralen har exempelvis bytts ut, verkställ konfigureringen på nytt.
Gäller det en offline-läsare handlar det oftast om att offline-kort inte initierats. Se Felsökning: Kort fungerar inte i offline-enheter.
Gäller det en NoKey-enhet med daglåsfunktion se Felsökning NoKey: Trycket kopplas inte in vid godkänd passage utifrån.